3D Studio Max - Stolek s lampičkou

Přihlaš se pokud chceš odpovědět  Page: « < 1 of 1 > »
14 Jan 2007 - 21:1536
Grafika: Stolek s lampičkou - 3D Studio Max
Krok 1
Nejdříve si vytvoříme ve viewportu (= pohled na scénu; při spuštění se objeví viewport Top, Front, Left a Prespective) Top místnost. K tomuto účelu použijeme nástroj Box(Create->Standard Primitives - Box). Naši místnost přejmenujeme z Box01 třeba na Pokoj. Dále v některém z viewportů klikneme pravým tlačítkem myši na náš nový objekt pokoj nakonvertujeme ho do Editable Poly(Convert To->Editable Poly). Opět v některém z viewportů klikneme pravým tlačítkem myši a vybereme položku Element. Poté vybereme naši místnost a v menu napravo sjedeme dolů na paletu Edit Elements. Tam klikneme na tlačítko Flip. To způsobí, že bude naše místnost "otevřená".




Provedeme texturování tak, že nejprve stiskneme na klávesnici tlačítko M. V okně Material Editorsi zvolíme nějaký prázdný materiál (nějakou prázdnou šedou kouli), sjedeme v menu trochu níže a rozbalíme paletu Maps. Tam klikneme na tlačítko None u položky Diffuse Color.




V zobrazeném okně Material/Map Browser dvakrát klikneme na položku Bitmap. Poté se otevře klasický dialog pro otvírání obrázků, kde už si pouze stačí vybrat nějakou tu texturu. Pokud nemáte vlastní textury, tak můžete použít textury, které nabízí 3ds Max. Najdete je ve složce Maps, která se nachází přímo tam, kde jste si nainstalovali vaše 3ds Max. Po stisknutí tlačítka Otevřít se textura automaticky natáhne na vámi vybranou kouli.

Nyní je textura "natáhnutá" pouze v Material Editoru, ale ne na objektu. K tomu, abychom texturu aplikovali na nějaký objekt už pouze stačí vybrat si v některém z viewportů daný objekt, přesunout se zpět do okna Material Editor a stisknout tlačítko Assign Material to Selection.



Teď už je textura aplikovaná i na objektu. Ve viewportech to poznáte tak, že daný objekt zšedne. Texturu na objektu si můžete prohlédnout až po vyrenderování scény(F9).

Krok 2
Desku stolku vytvoříme objektem Cone (Create->Standard Primitives - Cone). Opět ho nějak pojmenujeme, třeba Deska. Rozměry si nastavte každý sám podle toho, jak máte velký Pokoj. Jediné co byste si však měli v parametrech nastavit jsou Hight Segments a Cap Segments na 1 a Sides na 50, aby byl náš stůl pěkně kulatý.




Zbývá jen okraj dobře umístit na desku. K tomu použijeme nástroj Select and Move. Protože určitě všichni chcete být lepší uživatelé 3ds Max, tak toto umístění provedeme přesně podle souřadnic x,y,z a ne ?jen tak od ruky?. Nástrojem Select vybereme nejdříve desku stolu. Klikneme pravým tlačítkem myši na ikonu nástroje Select and Move a do levé skupiny souřadnic zadáme X:5, Y:5, Z:5. Místo pětky si klidně zvolte jiné lehce zapamatovatelné číslo.
Poté vybereme náš okraj a zadáme mu stejným způsobem souřadnice X:5, Y:5. Souřadnici Z nastavte podle toho, jakou má tloušťku vaše deska a váš okraj tak, aby byla deska o něco níž než okraj. Pokud jste tedy volili stejné rozměry jako já, tak nastavte Z:10.



Desku posuneme do rohu místnosti - musíme je spojit v jeden objekt. Toho docílíme tak, že nástrojem Select vybereme okraj a desku (pomocí tlačítka ctrl) a v hlavním menu klikneme na Group->Group.




Krok 3
Ke stolku už zbývá dodělat jen nohy. Nohy budeme vytvářet pomocí objektu Line(Create->Shapes - Line). Opět si čáru nějak pojmenujeme.
Ještě před samotným modelováním čáry nastavíme její vlastnosti. Na záložce Rendering nastavíme větší Thickness(tloušťku čáry) a také zvýšíme hodnotu Sides. Abychom tyto změny viděli, zaškrkneme ještě políčko u Renderable a u Display Render Mesh. Jako Initial a Drag type zvolíme Smooth. Čáru si nakreslete zhruba stejnou jaká je ta na obrázku níže.




Otexturujte naši čáru. Konečně už můžeme spojit čáru a kouli v jeden celek. Provedeme to stejně jako u desky a okraje. V hlavním menu zvolíme Group->Group a jako Group name zadáme třeba Noha stolu.
Nakonec umístíme vzniklý objekt k desce stolu tak, jak je vidět obrázku níže.




Krok 4
Nyní se pustíme do tvorby lampičky. Ve viewportu Front si vytvoříme Line(Create- >Shapes - Line)



Dále nástrojem Select vybereme novou čáru a přesuneme se na záložku Modify, kde v rozbalovacím menu vybereme a aplikujte modifikátor Latche. Výsledek by měl být hned znatelný.




Aby lampa nebyla kostrbatá, nastavíme v záložce Parameters počet Segments na 35. Lampu je potřeba ještě obrátit, takže zaškrtneme políčko Flip Normals.
Nyní už jen doladíme tvar lampy pomocí nástroje Axis(v okně modify klikneme na plusko vedle nápisu Lathe). Všechny změny můžete vidět i na tomto obrázku.




Dále vytvoříme závit pro žárovku. Budeme ho tvořit pomocí Cylinderu (Create-> Standard Primitives - Cylinder). Co se týče parametrů, tak stačí pouze zvýšit Sides na 25. Nový objekt nyní umístíme na tělo lampy.




Žárovku vytvoříme také pomocí Line(Create-> Shapes- Line), na kterou opět aplikujeme modifikátor Lathe. Parametry Line a Lathe zvolíme stejné, jako u tvorby těla lampy. Tvar žárovky si zvolte klidně samy, jenom dejte pozor, aby měl koncový a počáteční bod čáry dobře zvolenou X-ovou souřadnici. Protože pokud by se lišili, tak by se mohlo lehce stát, že po aplikování modifikátoru Lathe by vám nevznikla celá žárovka (mohla by mít třeba na vrchní straně díru). Nejlepší je, když se horní konec čáry nachází více vlevo než spodní konec čáry(stačí o kousek). Žárovku teď jen ?zašroubujeme? pomocí nástroje Select and Move na své místo.



Krok 5
Teď se pustíme do vytváření objímky kolem žárovky. Objímka bude mít dvě části.
První bude tvořit Line(Create-> Shapes- Line). Tuto Line si vytvoříme ve viewportu Front se stejnými parametry jaké jsou na tomto obrázku. Tvar si samozřejmě můžete zvolit jiný.




Druhou část bude tvořit poloviční kužel. Abyste se naučili dobře pracovat s nástrojem Lathe, tak tento kužel vytvoříme opět pomocí Line (Create-> Shapes- Line), na kterou aplikujeme modifikátor Lathe. Co se týče parametrů Line, tak zmenšíme Thickness. Jako Initial type zvolíme Corner a jako Drag type Bezier.





Po aplikování modifikátoru Lathe(opět dejte pozor na X-ové souřadnice) už jen přesuneme kužel na své místo, tedy na vrchol objímky.




Krok 6
Než celou lampičku opět spojíte v jeden objekt, tak ji nezapomeňte otexturovat. Jediná textura, ktera by mohla dělat trochu problém, je stínítko. - Vybereme nástrojem Select stínítko a stiskněte tlačítko M. V Material Editoru si zvolíme nějaký prázdný materiál (nějakou prázdnou šedou kouli) a nastavíme mu parametry podle následujícího obrázku.



Krok 7
V hlavním menu zvolíme položku Rendering a v zobrazeném podmenu zvolíme Effects. Poté se v okně Environment Effects přesuneme na záložku Effects a stiskneme tlačítko Add.



Objeví se nové okno Add Effect, ve kterém vybereme položku Lens Effects a klikneme na tlačítko OK.
Na záložce Lens Effects Parameters označíme Glow(=záře) a šipkou ukazující doprava jej přesuneme do vedlejšího okna.



V okně Environment Effects sjedeme dolů a na záložce Glow Element nastavíme Size na 30 a Intensity na 110 (záložka Glow Element je viditelná pouze když máte v pravém okně vybranou položku Glow).



Dále v menu Glow Element klikneme na záložku Options. V menu Apply Element To necháme zaškrtnuté pouze políčko u Image a v menu Image Sources zaškrtneme Effect ID a necháme u něj číslo 1. Toto nastavení můžete vidět i na obrázku níže.



Nyní už můžeme zavřít celé okno Environment and Effects a zkusit celou scénu vyrenderovat (F9). Výsledný obrázek by měl vypadat takto



tento tutorial je prevzaty ze serveru www.war-forum.net se svolenim autora: Wit (wit@jabber.cz)

tonda-main@jabber.cz is offline
14 Jan 2007 - 23:2369
No tak to ja bych si radsi zasel do obchodu, koupil stolek i s lampou a doma si to vyfotil. Nez takhle hodinu klikat

__________________
Sef
www.jabbim.cz
sef@njs.netlab.cz is offline
14 Jan 2007 - 23:2873
Quote :
No tak to ja bych si radsi zasel do obchodu, koupil stolek i s lampou a doma si to vyfotil. Nez takhle hodinu klikat


Tady má někdo na rozhazování...

tonda-main@jabber.cz is offline
15 Jan 2007 - 00:1881
Quote :
Quote :
No tak to ja bych si radsi zasel do obchodu, koupil stolek i s lampou a doma si to vyfotil. Nez takhle hodinu klikat


Tady má někdo na rozhazování...

No co? Vyfotim, vyreklamuju, vratim.

__________________
Sef
www.jabbim.cz
sef@njs.netlab.cz is offline
15 Jan 2007 - 21:0494
Podel mě takovéhle návody podporují warez Ono to láká vyzkoušet a kdo si koupí soft snad za 150K

rjuick@jabbim.cz is offline
15 Jan 2007 - 21:3495
Quote :
Podel mě takovéhle návody podporují warez Ono to láká vyzkoušet a kdo si koupí soft snad za 150K


No snad by se našla i nějaká levnější varianta... Dá se třeba používat ve škole, v práci atd...

tonda-main@jabber.cz is offline
15 Jan 2007 - 21:3596
Quote :
Podel mě takovéhle návody podporují warez Ono to láká vyzkoušet a kdo si koupí soft snad za 150K


Me to spis odrazuje

__________________
Sef
www.jabbim.cz
sef@njs.netlab.cz is offline
15 Jan 2007 - 21:3897
Quote :
Quote :
Podel mě takovéhle návody podporují warez Ono to láká vyzkoušet a kdo si koupí soft snad za 150K


Me to spis odrazuje


Tak někdo třeba vyzkouší nějaký demo, řekne si že je to super, rozbije prasátko a je to

tonda-main@jabber.cz is offline
15 Jan 2007 - 22:1099
Nebo se taky nauci s Blenderem a nemusi vyhazovat penize za 3DSMAX

conscript89@jabber.cz is offline
15 Jan 2007 - 22:45101
Jj, ale to by pak chtělo rovnou tutorialy na Blender...

Nějaké jsou třeba tady

rjuick@jabbim.cz is offline
16 Jan 2007 - 13:24111
Quote :
Jj, ale to by pak chtělo rovnou tutorialy na Blender...

Nějaké jsou třeba tady


Hmm, to vypada dost solidne...

tonda-main@jabber.cz is offline
Přihlaš se pokud chceš odpovědět  Page: « < 1 of 1 > »